بعد مدت ها سر کله زدن با ادم های مختلف بلخره فکر میکردم زره ای شناخت از ادم ها به دست بیارم و این قدرت رو داشته باشم که بر اساس شناخت و دانسته هایی که دارم تغیرات ریزی رو ادم ها ایجاد کنم یا حداقل بتونم راه درست رو نشون ادما بدم یا نه حداقل کاری کنم زره ای فکر بکنند و خودشون بتونن راه درست تر رو تشخیص بدن اما خب تو خیال خام بودم مهم نیست هرچی بگم هرچقدر بگم مهم نیست چیکار کنم یا چقدر تلاش کنم این هیجان ادم رو به گا میده عزیزم مثل گربه ای که وقتی حشره ای رو میبینه میپره و براش مهم نیست از چه ارتفاعی داره این کار رو میکنه ما ادم ها هم به وقتش کور میشم هرچی بهمون یاد داده بودن پرپر مثل این که ۱۳ سال تمام کونتو پاره کنی تا فقط داخل جلسه برگه کنکور رو پاره کنی ولی به جاش میرینی (البته داخل پارانتز اینو بگم وقتی کونتو پاره کردی انتظار داری بتونی خودتو نگه داری <‌؟ معلومه که میرینی دیگه )مهم نیست به اون گربه کوچولو چقدر بگم این کار رو نکن با فیلم اموزشی توضیح بدم یا به رسم شکل گربه کوچولو باز کار خودش رو میکنه

یاد معلممون افتادم میگفت بچه ها درس رو متوجه شدید ؟‌ و ما ته کلاس مثل گاو سرمون رو تکون میدادیم و میگفتیم بلههههه

همیشه میگم اعتقادات ادم بنای رفتار ها و افکار های اون ادم هستش اینو میگم چون من به این  حرف اعتقاد دارم مثل ادمی که اعتقاد داره قند دندون ها رو خراب نمیکنه یا بچه ای که معتفده خدا اونو تو شکم مامانش گذاشته اره عزیزم اعتقاد فقط مختص خدا و پیغمبر و دین و مذهب نیست هر جا نگاه کنی میتونی اعتقادات مختلفی رو ببینی بیاین یکم از اعتقادات خودم بگم
من معتفدم قلب و مغز و حافظه همش کشکه قدرت همه اینا در مقابل اعتقادت کشکه میزان تاثیر گذاریشون به نسبت پراید با بنز هستش وقتی تو اعتقاد پیدا میکنه تهش خوشه مهم نیست شکل عشقی بخوری یا مرگ عزیزی رو تجربه کنی تهش خوشه وقتی اعتقاد داشته باشی خود کشی مستقیم میبردت جهنم دیگه بهش فکر نمیکنی اما اما اما چی میشه پس ادما میرن تو پیله غم و پروانه نمیشن ؟‌ چی میشه یه ادم به فکرش خطور میکنه از طبقه ۴ خودکشی کنه ؟ مگه اینا اعتقاد نداشتن ؟ نه دلبندم اعتقاد اینا از من و تو بیشتر بود ولی مگه نگفتم اعتقاد قوی ترینه ؟ پس این که یکی میگه « خود کشی میکنم راحت میشم  » خودش یه اعتقاده ٬ اعتقادی که میاد جای اعتقادات قبلی رو میگیره
پس چی شد ؟‌اعتقاد هم قوی ترینه هم ضعیف ترین مراقب اعتقادات خودت نباشی بگا میری خوب من

من یه اخلاقی دارم به اعتقادات بقیه گوش میکنم و سعی میکنم قبولشون کنم همیشه هم از این اخلاق خودم عشق میکنم یه بار زیر برف در حالی که تنم نازک بود ساعت ها با یکی در مورد اعتقاداتش در مورد خدا و پیغمبر بحث کردم خیلی دلم میخواست اعتقاداتشو منم قبول کنم هاااا کیه که نخواد ؟ بدون محدودیت های دین ببین چقدر میتونم خوش بگذرونم ؟‌میبینی ؟‌ ولی نشد حرف هایی که میزد پر از تناقض بود اعتقاداتش سوراخ بود هیچ مدل نمیتونستم منطقی بهش نگاه کنم برای هر حرفی که میزد یک حرف داشتم و تهش متاسفانه نشد که بشه 😁
زیاد زر زدم میتونستم تو دو خط خلاصه کنم ولی به هر حال اینم یه وجه دیگه از اعتقاد منه دیگه میخوام هر طور که شده یا کمک کنم یا اگه در اشتباهم بهم کمک بشه بیاید مراقب اعتقادات سوراخ خودمون باشیم و ترس از دست دادنشون رو نداشته باشیم بیاید مراقب گربه کوچولوی درونمون باشیم که بر تحت تاثیر هیجانات خودشو به بگا نده